·       W dniach 27 i 28 sierpnia w Przedszkolu w Sarzynie odbędą się ZAJĘCIA OTWARTE dla wszystkich grup przedszkolnych.

 8:00 – 10: 00 – grupa 0A – Maluszki – pani Teresa Klocek

grupa 0E (6 –latki) – pani Elżbieta Gromada

10:00 – 12:00 – grupa 0B (3-4 latki) – pani Agnieszka Dudas

grupa 0C (4-5 latki)– pani Joanna Skoczylas i pani Sylwia Kolano

12:00 – 14:00 – grupa 0D (5- latki)– pani Elżbieta Toś

W dniu 26 sierpnia od godziny 10:00 do 12:00 odbędą się również ZAJĘCIA OTWARTE dla dzieci klas I.

Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich przedszkolaków, uczniów klas I i ich rodziców.

Dyrekcja i wychowawcy

 logo4

W roku szkolnym 2020/2021 uczniowie klas siódmych Szkoły Podstawowej w Sarzynie wezmą udział w VII edycji grantowego projektu z matematyki "mPotęga". W tegorocznej edycji konkursu jury przyznało dofinansowanie 152 projektom z całej Polski. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczy na granty, wyniesie prawie 955 tys. zł.  

Szkole Podstawowej w Sarzynie został przyznany grant w wysokości 7990 zł na prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki.

"mPotęga" to program grantowy, który popularyzuje matematykę wśród młodych ludzi. Ma pokazać im, że matematyka to super przygoda oraz przydatna w codziennym życiu umiejętność. Poprzez realizację projektu chcemy pokazać i zachęcić uczniów oraz rodziców, aby przezwyciężali stereotypy, rutynę i schematy dotyczące matematyki. Zamierzamy ją pokazać w praktyczny, kreatywny i atrakcyjny sposób, aby każdy uczeń wiedział, do czego przydadzą mu się wiadomości i umiejętności zdobyte na lekcjach tego przedmiotu, a to będzie impulsem dla dzieci, które polubią świat liczb i logiki.

Projekt „Po co mi matematyka” będzie realizowany w klasach siódmych od września do grudnia br. w trzech modułach tematycznych:

  • I MODUŁ "Remontujemy"– działania w pierwszym module dotyczyć będą umiejętności wykorzystywania wiedzy matematycznej w praktycznym zastosowaniu w budownictwie, tj. przygotowaniu kosztorysu remontu domu jednorodzinnego oraz przygotowaniu z różnych materiałów makiety przedstawiającej domek jednorodzinny wg rysunków w określonej skali z wybranych figur przestrzennych. Na zakończenie modułu stworzona zostanie prezentacja multimedialna, pokazująca wszystkie działania w module "Remontujemy".
  • II MODUŁ "Gotujemy" - w tym module działania dotyczyć będą umiejętności wykorzystywania wiedzy matematycznej w praktycznym stworzeniu restauracji. Uczniowie w ramach tego modułu będą mieli: stworzyć kosztorys zakupów niezbędnych do otwarcia restauracji, akcesoriów kuchennych i wyposażenia kuchennego, przygotowanie mini biznesplanu, otwarcia restauracji, przygotowanie menu ze szczegółowymi przepisami potraw, wykorzystując ułamki zwykłe i dziesiętne oraz zastosowanie tych przepisów w praktyce - przygotowanie potraw. Na zakończenie zespoły przygotują plakaty reklamujące ich restauracje i potrawy do degustacji.
  • III MODUŁ "Kto najlepszy?– w trzecim module przeprowadzony zostanie konkurs "Po co mi matematyka?". Będzie to jednocześnie podsumowanie działań w projekcie. Trzy najlepsze zespoły, wybrane przez jury, otrzymają nagrody. Do udziału w trzecim module zostaną zaproszeni przedstawiciele dwóch zawodów (budowlaniec i restaurator), którzy opowiedzą o wykorzystaniu matematycznych umiejętności w swoich zawodach.

W działaniach projektu pokażemy uczniom bezpośredni związek pomiędzy wiedzą matematyczną i umiejętnościami praktycznymi. Chcemy również  rozbudzić zainteresowanie dzieci i młodzieży matematyką, rozwijać umiejętności pracy zespołowej, kreatywności i  twórczego rozwiązywania problemów.

Monika Milo

rekrutacja

.

logo pl

Plakat

plakat1

Licznik

Odsłon artykułów:
351252

Goście

Odwiedza nas 25 gości oraz 0 użytkowników.

Main Page Contacts Search